Rozhlas, nebo chcete-li rádio, je tu s námi už skoro sto let a stále se těší velké popularitě. Rozhodl jsem se tedy podívat na zoubek nejposlouchanějším rádiím v českém éteru.
Program rozhlasových stanic jistě není jen o nepřetržitém toku hudby a jako ve všech jiných informačních kanálech se i zde najde prostor pro reklamy, zpravodajství, rozhovory se známými osobnostmi a posluchači apod. Zajímá Vás, která z nejposlouchanějších českých stanic nabízí nejvíce hudby a která naopak nejvíce reklam? Pak čtěte dál.
Koho jsem testoval?
Průzkum agentur STEM/MARK a MEDIAN z loňského roku přinesl následující žebříček českých rozhlasových stanic.
Stanice | Odhad počtu posluchačů [tis.] | Odhad podílu [%] |
Rádio Impuls | 1064 | 12,2 |
Frekvence 1 | 966 | 11,6 |
Evropa 2 | 902 | 8,5 |
ČRo1 – Radiožurnál | 756 | 8,1 |
Zbylé pořadí zkoumaných stanic jsem si dovolil obejít a do průzkumu zařadit ještě svou oblíbenou stanici – Rádio Čas rock.
Jak jsem testoval?
Zatímco u televizních stanic lze za hlavní vysílací čas (tzv. prime-time) označit večerní hodiny v intervalu 18:00 – 23:00, u rozhlasových stanic se jedná o dopolední hodiny a to mezi 6:00 a 10:00.
V tomto hlavním vysílacím čase se dá očekávat nejvyšší sledovanost a z toho vyplývající i největší poptávka po reklamě. Negativní stránkou je samozřejmě vyšší cena reklamy a také více konkurenčních značek v jednom reklamním bloku.
U výše zmíněných stanic jsem tedy provedli nahrávání hlavního vysílacího času. Všechny stanice jsem nahrával ve stejný den, aby se zvýšila pravděpodobnost, že budou informovat o stejných událostech a tak nevznikla žádná výrazná odchylka v časech věnovaných zpravodajství.
A výsledky?
Po poslechu a rozdělení celkem 20h záznamu jsem dostal následující zajímavá čísla.
Docela mě překvapilo, že jsou na mém oblíbeném rádiu nejméně ukecaní moderátoři a to i přes to, že během ranního vysílání čtou příspěvky posluchačů z facebooku. Na opačné straně bylo nulovým překvapením, že nejukecanější partu moderátorů má Evropa 2. Nejvíce zpráv a dalších podobných informací Vám poskytne Radiožurnál a nejvíce reklam Frekvence 1.
Ke změně oblíbeného rádia Vás asi nepřimějí žádná čísla, ať už jsou velká, jak chtějí, ale uvědomit si, že zrovna to Vaše rádio může vysílat v hlavním vysílacím čase až o 22% hudby méně než konkurence, neuškodí.
Kategorie:
Ooops. I accidentally pressed a button on my radio. It has switched to F1. F1 is a big piece of a s**t. I have to press another button to get rid of it.
chybi mi trosku jak se merilo :-/ protoze typicky ev2 ma spoustu prostupu kdy uraduje PP a je to spojeno vetsinou s nejakou soutezi a to bych zaradil do reklamy… protoze osobne impuls a evropu posloucham nejcasteji a nezda se mi ze by na ev2 nejak vice mluvili moderatori…
Měřil jsem tak, že jsem ty záznamy poslouchal a právě proto mi byl výsledek Evropy 2 předem zřejmý. Během vysílání tam dokonce nechali mluvit i syna Leoše, vedli řeči okolo aktuálních zpráv, tradiční zpátky do minulosti a dokonce tam Leoš i recitoval značnou část textu jedné své písně.
Pokud tomu stále nemůžeš uvěřit, mám ten záznam i s rozpisem tak, jak jsem jej zaznamenal minutu po minutě.